sectornieuws

Sony gaat groen

Sony gaat zijn impact op het milieu sterk verminderen. Dat is de boodschap van het nieuwe initiatief ‘Product, Process and Planet’ waarmee het Japanse bedrijf meteen van start gaat.


Sony gaat groen




Het nieuwe communicatieprogramma moet duidelijker maken welke stappen Sony zet om groener te worden. Een transparante en consistente communicatie naar consumenten is de kern van het nieuwe initiatief. ‘Product, Proces, Planet’ duidt op de drie maatregelen die Sony heeft ondernomen.

Met het initiatief wil men rechtstreeks relevante groene informatie rond het bedrijf en de Sony-producten communiceren naar consumenten. Dat moet hem of haar helpen de juiste duurzame keuzes te maken. In productgerelateerde persberichten zullen telkens de 3P’s vermeld worden, en ook een nieuwe website wordt opgezet voor dit doel. (www.sony.eu/eco).

Product wijst naar innovaties die de producten van Sony meer milieuvriendelijk maken, zoals het gebruik van gerecycleerde materialen en energie-efficiëntie. Op dit moment maken de televisietoestellen 76% uit van Sony’s jaarlijkse CO2-uitstoot. De nieuwe lichting lcd-televisies verbruiken de helft minder energie dan traditionele CRT-televisies en zijn een eerste stap in het terugdringen van het energieverbruik van lcd-tv’s. Sony investeert ook fors in oled-televisies, die dunner en lichter zijn, en nog minder elektriciteit vergen dan lcd-tv’s.

Process duidt op de productie- en distributieprocessen van het bedrijf. Zo wil Sony tegen 2010 meer hernieuwbare energie aanwenden in de fabrieken. Het plan is om meer dan 30000 ton CO2 te besparen, driemaal hoger dan het niveau in 2006. De Sony-fabriek in Oostenrijk bijvoorbeeld werkt sinds november 2007 volledig op hernieuwbare energie.

P
lanet beschrijft de eco-activiteiten van Sony om globaal de impact op de planeet te verminderen, zoals de samenwerking met het WWF in het Climate Savers Programme.

Vorige week al liet Sony samen met 11 andere bedrijven, waaronder HP, Nokia en Nike, weten dat de ze de dreiging van de klimaatverandering zeer ernstig nemen. In de zogenaamde ‘Tokyo Declaration‘ op de Climate Savers Summit van de WWF spreken de multinationals van de ‘low-carbon’-levensstijl. Ook bedrijven mogen daar niet aan ontsnappen, luidt de verklaring, zij dienen hun ecologische voetafdruk transparant te maken en te verkleinen.

Gepubliceerd op : 22 februari 2008 Bron : © bouwzine.be
print e-mail
nieuwsbrief
nieuws

select distinct a.id from categories c right join ez_artikels_cat ac on ac.scat_id=c.ID left join ez_artikels a on a.id=ac.artikel_id where c.active_bz=1 and a.type in (4) and a.active=1 and a.datum_online<=curdate() and a.hcatid=1 and a.id not in (3392)

select distinct a.id, a.title, a.title_fr, a.hcatid, a.content, a.content_fr, a.content_short, a.content_short_fr, a.fotonaam, year(a.created)-2000 jaarcode, a.type, a.datum_online, a.main_image from categories c right join ez_artikels_cat ac on ac.scat_id=c.ID left join ez_artikels a on a.id=ac.artikel_id where c.active_bz=1 and a.type in (4) and a.active=1 and a.datum_online<=curdate() and a.hcatid=1 and a.id not in (3392) order by a.datum_online desc, a.created desc

bouwzine.be
sectornieuws
bouwzine.be
sectornieuws
bouwzine.be
sectornieuws
bouwzine.be
sectornieuws

laatste nieuws in audio / hifi

meer nieuws in audio / hifi
ruwbouw  |  dak  |  buitenschrijnwerk  |  binnenafwerking  |  keuken  |  badkamer  |  verwarming  |  technieken  |  energie  |  gereedschap  |  outdoor
MAAK UW KEUZE IN AUDIO / HIFI :